אסטרטגיה לחברות נדל"ן

יזמות וחדשנות

אסטרטגיה לחברות נדל"ן

Real Estate strategic Vector

חברות נדל"ן מכל סוג המחפשות להתמודד, להפתיע ולהצליח בשוק הדינאמי של העולם החדש, המפתח להצלחה בידכן.

אסטרטגיה טובה אינה מקובעת אלא משתנה ודינאמית ומסוגלת להתאים עצמה לכל ענף ע"י שינוי שלושה סוגי מרכיבים: 

היררכיה שונה של מרכיבי האסטרטגיה.
סדר חשיבות ומשקלות שונים של משתני הניתוח. 
שילוב והתאמת מודלי חשיבה האופייניים לתחום העיסוק.

המודל הוקטורי לאסטרטגיית חברות נדל"ן, מורכב ממשתני ניתוח היחודיים לענף כגון: סוציו-גיאוגרפיה, מימון, בירוקרטיה, רגולציה, טווחי זמן אופייניים ועוד.

המודל מעניק מסגרת לאיסוף וניתוח הנתונים הרלוונטים לפיתוח האסטרטגיה וכן מנחה בבניית אסטרטגיית נדל"ן מובילה, המתאימה לטווחי הזמן היחודיים הנהוגים בענף.

בעזרת המודל ניתן לתכנן נכון יותר השקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל (כגון אירופה וארה"ב) וכן לתכנן את שיטות המימון הנכונות אשר יאפשרו מקסום התשואה לפעילות החברה או המשקיע.

המודל גם מסייע בתכנון מידת העיסוק בתת ענפי הנדל"ן השונים כגון נכסים מניבים, שוק המגורים, לוגיסטיקה, נכסים מסחריים, קרקעות, בנייה, תיירות וכו'.

וכן ניתן לשימוש הן ביזמות נדל"ן, הן כקבלן מבצע והן בעיסוק בהשקעות נדל"ן בתצורות השונות.

חדשנות בעולם הנדל"ן

ענף הנדל"ן הנו ענף מסורתי מאד וככזה הנו אחד הענפים האחרונים להטמעת מגמות החדשנות העולמיות. אולם בתקופה האחרונה קצב ההתקדמות הפך להיות משמעותי. המודל הוקטורי נותן בין היתר מענה גם לשילוב החדשנות בענף.

החדשנות נמצאת כיום בכל תחום ונושא. בחברה העסקית החדשנות יכולה וצריכה להשתלב בכל אחד מתחומיה:

  • חדשנות במוצרים או בשירותים
  • חדשנות בשיטות שיווק וכלי שיווק
  • חדשנות בתפעול
  • חדשנות במודלי העסקת כ"א  וטיפוח עובדים
  • מודלים עסקיים חדשניים
  • מודלים פיננסים חדשים ושיטות גיוס הון

את המגמות החדשניות בענף הנדל"ן נפגוש באחת משלוש דרכים:

  • המתחרים ישתמשו בהם
  • השוק ידרוש אותם
  • אנחנו נרצה לעשות בהם שימוש בכדי ליצור יתרון תחרותי.

 

אסטרטגיה לחברות נדל"ן
אסטרטגיה לחברות נדל"ן ערן רוזיאביץ'

כאשר אנו מלווים חברות נדל"ן ומיישמים איתן את המודל הוקטורי, אנו עוסקים בין היתר בתצורות החדשות בשוק העולמי.
אנו מטפלים באסטרטגיית מימון הנדל"ן ובשיטות המתאימות לחברה, אנו מנתחים את המגמות העולמיות והעתידיות, מטפלים ב"כוחות המשבשים" הקיימים בתחום והופכים אותם להזדמנויות מרתקות עבור החברה.

שלושת הכוחות העיקריים של מגמות השיבוש – הטכנולוגיה, הגלובליזציה והדמוגרפיה, מתפתחים בגלים וכוללים נושאים כמו AI, רובוטיקה, עיור עולמי, הזדקנות אוכלוסיות, דור העבודה החדש (מילניאלז) ועוד.


התחום הטכנולוגי העוסק בעולם הנדל"ן נקרא PropTech, קיצור של property technology.
התנועה הגלית הולכת ומתגברת ויוצרת גלים של מגמות ענק. כדי להשתלב ואף לנצל את ההזדמנויות הגלומות במגמות אלו, כדאי לפנות אלינו כבר עכשיו.

" הרבה פעמים תוכניות כאלו מסיימות במגירה, אבל התוכנית שפיתחתם לנו, מוצלחת. מחוברת לשטח ואפקטיבית. "