חשיבה על רעיון עסקי והקמת עסק יכולים להיות תהליכים ארוכים ומורכבים. פתיחת עסק מצריכה חשיבה על רעיון מקורי, רישום העסק, תכנון עסקי ואף גיוס כספים.
הבסיס לפתיחת עסק שיצליח ויחזיק מעמד הוא חשיבה על רעיון אטרקטיבי ומשתלם שדרכו ניתן יהיה להמציא מוצר או לתת שירות המהווה פתרון עבור הצרכן.
לפני שניגשים לפתוח עסק, יש לבצע מחקר מקיף, לקבל ולעבד נתונים שיבטיחו את הצלחתו.
זמן קריאה: 5 דקות האם אתם שונאי הפסד או אמיצי לב? מחקרים חדשים מזהים את ההבדלים ביניהם וגם נותנים לנו כלים כיצד לבחור חברות ייעוץ אסטרטגי שיגרמו לכם להצליח.
מרבית האנשים שמעוניינים לפתוח עסק כבר חשבו על רעיון כלשהו אותו יהיו מעוניינים לשווק באינטרנט או בחנות ויש ברשותם מידע בסיסי על השוק אליו הם מעוניינים להיכנס.
מומלץ לבצע חיפוש מהיר של חברות שכבר קיימות בענף בו מעוניינים להשתלב, ללמוד ולהבין היטב כיצד בעלי החברות והמותגים הקיימים שמובילים באותו תחום מבצעים זאת על מנת לדעת כיצד לעשות זאת טוב יותר.
אם העסק שמעוניינים לפתוח יכול להציע מוצר או שירות שאותן חברות לא יכולות לספק או לחילופין להעניק לצרכן את אותו מוצר בעלות זולה או מהירה יותר ניתן להתקדם עם הרעיון של פתיחת עסק חדש.
חשוב להבין מדוע פותחים את העסק ולהבדיל בין התועלת שהעסק מביא לצרכן מול התועלת הפיננסית לבעל העסק. רעיון עסקי שמתמקד במתן שירות ומענה לצורך שקיים בשוק יאפשר להגדיל את היקף העסק יותר מאשר עסק שנוצר בעיקר לשרת צורך אישי של הבעלים.
פתיחת עסק מצריכה הגדרה מאוד ברורה של לקוחות היעד. פעמים רבות עסקים כושלים כיוון שהבעלים לא נתנו את הדעת על אופי הלקוחות שירצו לרכוש מהם את המוצר או לשכור את שירותיהם.
ככל שאופי קהל הלקוחות יהיה מוגדר בצורה מקצועית ומדויקת, כך ניתן יהיה לספק להם את הערך המוסף בו הם מעוניינים ולתקשר להם את המוצר והשירות באופן שיעורר בהם את הרצון להוציא מכספם עבור ההשקעה המשתלמת.
לכל עסק שמעוניין להחזיק מעמד, להתרחב ולהגדיל את קהל הלקוחות ותזרים המזומנים חייבת להיות תוכנית עסקית.
התוכנית הזו תכלול בתוכה מידע הנוגע להתנהלות העתידית של העסק והמטרות השונות שמעוניינים להשיג. התוכנית העסקית תגדיר בצורה ברורה את קהל הלקוחות, היעדים הסופיים והתוכנית הפיננסית שתכלול את עלויות העסק והצוות הנדרש לתפעולו.
בתוך התוכנית יהיה גם פירוט על נהלים שקשורים למחלקות עתידיות שיוקמו ככל שהעסק יגדל ויתפתח וגם אפיקים שיווקיים שייבחנו לאורך זמן ואף יעברו שינויים בהתאם למסקנות ולצורך.
תוכנית עסקית אינה מיועדת רק עבור עסקים חדשים אלא גם עבור עסקים קיימים שמעוניינים לבצע שינויים.
מרבית הכישלונות של עסקים חדשים נובעים מהליכים מהירים בשלבים הראשוניים של פתיחת העסק מבלי להתמקד בפרמטרים מהותיים שבלעדיהם אין טעם לפתיחת העסק.
רעיון עסקי חדשני למשל יכול להביא להצלחת עסק אך כאשר לא קיים קהל לקוחות שדורש את אותו מוצר, הרעיון לא יביא להצלחה.
ביזנס אינסייטס הובילה מאות חברות ויזמים לפריצת דרך עסקית.
תאמו עכשיו שיחת אסטרטגיה לבכירים – ללא עלות
וקבלו במתנה את המדריך שלנו: " 16 הבדיקות הניהוליות שיזניקו את העסק שלכם קדימה"
השאירו פרטים: