המטרה של פיתוח ארגוני היא לשפר התנהלות ההון האנושי במקום העבודה על ידי בחינת תהליכים קיימים, איתור בעיות ויצירת תהליכים חדשים.
התהליך מזהה את הפוטנציאל של מקום העבודה ויכולת העובדים בתוך בארגון וממקסם את האפקטיביות שלהם. הפיתוח הארגוני יכול ליצור שינוי בתקשורת הפנימית והחיצונית, לפעול ולשפר הכשרת העובדים, לשפר תהליכי מכירות וליצור נהלי חברה נכונים יותר עבור הארגון.
מדוע זה חשוב פיתוח ארגוני לעסקים?
ארגונים חייבים לעבור שינויים לאורך זמן ולהתאים את עצמם לקהל הלקוחות, לשינויים הטכנולוגיים ולצרכים של עובדי החברה. לכן, מדובר בתהליך הכרחי למטרת שיפור והתייעלות של החברה.
ארגונים רבים בוחרים לעבור תהליך פיתוח ארגוני כיוון שהם מבינים היטב את היתרונות שבשיפור הקשרים האישיים בין העובדים לבין ההנהלה ולגורמי צד שלישי וכן בתהליך גיבוש של צוות העובדים, עידוד ופיתוח של מנהיגות ושינויים במבנה הטכני והארגוני של החברה.
יתרונות נוספים הם היכולת להעשיר תפקידים קיימים ובכך גם לשמר עובדים איכותיים שנמצאים זמן רב בחברה ואולי מאסו בשגרת עבודתם, ניהול מערכות משוב שישפרו את סביבת העבודה, ניהול ביצועים, ניהול תחום משאבי האנוש בחברה, ניהול של שינויים אסטרטגיים שיתרמו לצמיחת החברה, ושינויים מבניים שיכולים להתרחש כתוצאה למשל ממיזוג של שתי חברות.
תהליך הפיתוח הארגוני
תהליך פיתוח ארגוני מתחלק לכמה שלבים שהחברה צריכה לעבור על מנת להגיע לתוצאה המבוקשת ולשיפור התהליכים בארגון.
השלב הראשון הוא אבחון ואיתור של המקומות שבהם החברה זקוקה לשיפור תהליכים.
השלב השני בתהליך מצריך איסוף נתונים ממחלקות שונות וניתוח של המידע באופן אובייקטיבי שיאפשר ביצוע החלטות שבאמת יגרמו לשינויים.
השלב השלישי בתהליך הוא בנייה של אסטרטגיית פעולה ע"י יועץ עסקי לחברות שתכיל פתרונות שיתייחסו לכל אותן בעיות שאובחנו בשלבים הקודמים.
השלב הרביעי יהיה יישום של האסטרטגיה תוך תיאום בין צוות העובדים וההנהלה. שלב זה הוא מאוד קריטי וללא תקשורת פתוחה וכנה בין כל המעורבים בתהליך ומוטיבציה לקחת בו חלק, לא ניתן יהיה לשפר את מצב החברה.
השלב האחרון בתהליך הוא שלב איסוף הנתונים שלאחר יישום האסטרטגיה ובחינה של המצב הקיים על מנת לראות האם האסטרטגיה שגובשה אכן הביאה לשינויים הרצויים. שלב זה יכלול קבלת דיווחים מצוות העובדים וההנהלה.
הקשר שבין משאבי אנוש לפיתוח ארגוני
פעמים רבות אנשים נוטים לחשוב שתהליך פיתוח ארגוני הוא חלק מהתפקידים שמחלקת משאבי האנוש צריכה למלא. התפקיד של משאבי אנוש הוא למלא חלק קריטי בהדרכה של ההנהלה והעברת המשימות אל צוות העובדים.
הצוות שמנהל את תהליך הפיתוח הארגוני הוא שמתווך בין כל הצדדים, מעצב, מיישם את הרעיונות ודואג שהאסטרטגיה שגובשה תיושם.
שיתוף הפעולה בין צוות הפיתוח הארגוני לבין משאבי האנוש הוא חשוב כיוון שכל שינוי שייעשה בחברה יצטרך להיות מלווה בתמיכה של משאבי אנוש כמו למשל הקדשה של זמן ומשאבים להתפתחות ושיפור מיומנויות של העובדים כחלק מהתהליך של הפיתוח הארגוני של החברה.
בנוסף, מוזמנים להתרשם ממגוון השירותים שלנו:
מעוניינים לשמוע עוד? השאירו פרטים
Strategy Intelligence (SI)
מהו פיתוח ארגוני והדרכה לעסקים?
המטרה של פיתוח ארגוני היא לשפר התנהלות ההון האנושי במקום העבודה על ידי בחינת תהליכים קיימים, איתור בעיות ויצירת תהליכים חדשים.
התהליך מזהה את הפוטנציאל של מקום העבודה ויכולת העובדים בתוך בארגון וממקסם את האפקטיביות שלהם. הפיתוח הארגוני יכול ליצור שינוי בתקשורת הפנימית והחיצונית, לפעול ולשפר הכשרת העובדים, לשפר תהליכי מכירות וליצור נהלי חברה נכונים יותר עבור הארגון.
מדוע זה חשוב פיתוח ארגוני לעסקים?
ארגונים חייבים לעבור שינויים לאורך זמן ולהתאים את עצמם לקהל הלקוחות, לשינויים הטכנולוגיים ולצרכים של עובדי החברה. לכן, מדובר בתהליך הכרחי למטרת שיפור והתייעלות של החברה.
ארגונים רבים בוחרים לעבור תהליך פיתוח ארגוני כיוון שהם מבינים היטב את היתרונות שבשיפור הקשרים האישיים בין העובדים לבין ההנהלה ולגורמי צד שלישי וכן בתהליך גיבוש של צוות העובדים, עידוד ופיתוח של מנהיגות ושינויים במבנה הטכני והארגוני של החברה.
יתרונות נוספים הם היכולת להעשיר תפקידים קיימים ובכך גם לשמר עובדים איכותיים שנמצאים זמן רב בחברה ואולי מאסו בשגרת עבודתם, ניהול מערכות משוב שישפרו את סביבת העבודה, ניהול ביצועים, ניהול תחום משאבי האנוש בחברה, ניהול של שינויים אסטרטגיים שיתרמו לצמיחת החברה, ושינויים מבניים שיכולים להתרחש כתוצאה למשל ממיזוג של שתי חברות.
תהליך הפיתוח הארגוני
תהליך פיתוח ארגוני מתחלק לכמה שלבים שהחברה צריכה לעבור על מנת להגיע לתוצאה המבוקשת ולשיפור התהליכים בארגון.
השלב הראשון הוא אבחון ואיתור של המקומות שבהם החברה זקוקה לשיפור תהליכים.
השלב השני בתהליך מצריך איסוף נתונים ממחלקות שונות וניתוח של המידע באופן אובייקטיבי שיאפשר ביצוע החלטות שבאמת יגרמו לשינויים.
השלב השלישי בתהליך הוא בנייה של אסטרטגיית פעולה ע"י יועץ עסקי לחברות שתכיל פתרונות שיתייחסו לכל אותן בעיות שאובחנו בשלבים הקודמים.
השלב הרביעי יהיה יישום של האסטרטגיה תוך תיאום בין צוות העובדים וההנהלה. שלב זה הוא מאוד קריטי וללא תקשורת פתוחה וכנה בין כל המעורבים בתהליך ומוטיבציה לקחת בו חלק, לא ניתן יהיה לשפר את מצב החברה.
השלב האחרון בתהליך הוא שלב איסוף הנתונים שלאחר יישום האסטרטגיה ובחינה של המצב הקיים על מנת לראות האם האסטרטגיה שגובשה אכן הביאה לשינויים הרצויים. שלב זה יכלול קבלת דיווחים מצוות העובדים וההנהלה.
הקשר שבין משאבי אנוש לפיתוח ארגוני
פעמים רבות אנשים נוטים לחשוב שתהליך פיתוח ארגוני הוא חלק מהתפקידים שמחלקת משאבי האנוש צריכה למלא. התפקיד של משאבי אנוש הוא למלא חלק קריטי בהדרכה של ההנהלה והעברת המשימות אל צוות העובדים.
הצוות שמנהל את תהליך הפיתוח הארגוני הוא שמתווך בין כל הצדדים, מעצב, מיישם את הרעיונות ודואג שהאסטרטגיה שגובשה תיושם.
שיתוף הפעולה בין צוות הפיתוח הארגוני לבין משאבי האנוש הוא חשוב כיוון שכל שינוי שייעשה בחברה יצטרך להיות מלווה בתמיכה של משאבי אנוש כמו למשל הקדשה של זמן ומשאבים להתפתחות ושיפור מיומנויות של העובדים כחלק מהתהליך של הפיתוח הארגוני של החברה.
בנוסף, מוזמנים להתרשם ממגוון השירותים שלנו:
כיצד חברת ייעוץ אסטרטגי יכולה להפוך מנכ"ל "שונא סיכון" למנכ"ל מצליח?
זמן קריאה: 5 דקות האם אתם שונאי הפסד או אמיצי לב? מחקרים חדשים מזהים את ההבדלים ביניהם וגם נותנים לנו כלים כיצד לבחור חברות ייעוץ אסטרטגי שיגרמו לכם להצליח.